❤selamat datang ke blog khai =)❤nama: KHAIRUL AMRI❤korang boleh panggil ak :khai ❤my Love:NURFARAH SYAHIRAH ❤umur khai :16,❤salam perkenalan yaa =)❤ape yang ak tulis dalam blog ni yg baik jadikn pengajaran okey? terima kaseh sebb sudi kunjung blog khai❤maaf kalau blog ni ta best ke ap"i'm sorry"❤

Tuesday 2 August 2011

aku cuma nak kau sedar

Aku terbaca sebuah artikel di satu website.. tapi aku tak berapa ingat tajuknya. , isi kandungan artikel itu membuat aku kembali berfikir..
Apabila cinta berakhir di tengah jalan, dan diri yang ditinggalkan setelah puas berusaha dan mencintai dengan setulus hati, jangan bersedih, kerana anda tidak seharusnya bersedih. Kerana yang sepatutnya bersedih adalah dia, kerana dia kehlangan orang yang mencintainya.
Hakikatnya, dicintai itu adalah sebuah anugerah, namun mencintai itu jauh lebih mulia dari itu. Kerana mencintai memerlukan kesabaran, usaha, juga kasih sayang yang tulus ikhlas. Berbahagialah orang yang dicintai, namun lebih berbahagialah buat mereka yang mencintai..
Jadi, jangan bersedih apabila hubungan yang anda harapkan untuk kekal selamanya itu berakhir di tengah jalan akibat perbuatan pasangan anda. Kerana dialah yang sepatutnya bersedih kerana dia kehilangan org yang mencintainya.
*Bukan mudah untuk buat orang mencintai kita dengan tulus..*
Jadi hargailah orang yang mencintai anda, sebelum Allah menarik nikmat itu daripada anda..
p/s: nota ini hanya dikhususkan untuk orang yang tulus, ikhlas, setia, jujur, dan lebih mencintai Allah daripada kekasihnya sendiri.. ya, dan aku.. Tak seharusnya bersedih, kerana yang sepatutnya bersedih adalah dia.. kerana dia kehilangan aku yang mencintainya dengan tulus.. Wallahu a'lam.. ya Allah, kau bukaknlh pintu hatinya utk mnerimaku kembali ke pngkuanya, amin..

No comments:

Post a Comment

i promise don't leave u =)

i promise don't leave u   =)