❤selamat datang ke blog khai =)❤nama: KHAIRUL AMRI❤korang boleh panggil ak :khai ❤my Love:NURFARAH SYAHIRAH ❤umur khai :16,❤salam perkenalan yaa =)❤ape yang ak tulis dalam blog ni yg baik jadikn pengajaran okey? terima kaseh sebb sudi kunjung blog khai❤maaf kalau blog ni ta best ke ap"i'm sorry"❤

Thursday 11 August 2011

cube korang rnungkn ap yg ak tulis ni =)

ada owang tanye aku...
"abg khai"..sy ni baru putus cinta..then ada sorang mamat ni nak bercinta dengan sy...
tapi saya takutlah..nanty die tinggalkan saya macam ex saya...bleh abg bagi pendapat??"--perempuan---

k..sebelum ak jawab...aku nak ucap terima kasih pada die sebab tanye..dan aku ni bukan la dr.love....
walaupun suke nsihtkn org =)

"jangan yang dikejar tak dapat ,yang dikendong berciciran"

korang mesti slalu dengar kan ayat cam2...lau korang pahamkan betul2...jujur ak cakap..tulah prinsip aku dalam bercinta...aku bukan nak cakap ape..cube korang pikir sendiri...ada orang nak cinta ko...then ko tolak die..alasan..
"takut luka lame berdarah kembali:....tapi pernah tak ko pikir...bahawa mungkin die jodoh ko...mungkin die yang akan cantumkn hati ko semula...tapi ko tak...ko tolak die...
then bile ko nak terima die...dia dah tak de..bukan pergi dengan perempuan lain tapi dah tak de lagi dalam dunia ni..
baru ko tahu..yang die hadapi sakit barah...dan nak merasa dicintai oleh orang yang die cinta..
tapi ko
tak pernah bagi die peluang...

bile korang melawat rumah die..tengok handset die or pic something what...korang tengok bnyak gmbar2 korang...
baru korang tahu betapa cintanye die pada korang..tapi korang tak hargai..
then akhirnye korang sendiri yang menyesal..tapi maaplah..
menyesal pun tak ada gune lagi...sebab die dah tak ada....
bagilah peluang pada orang untuk selami hati kite ni....jangan nak ego...nak tunjuk kite mampu hidup tanpa pasangn...nak tunjuk kite tak nak dilukai lagi..
tapi bile tengok ex kite bahagia dengan pasanagn die...mule lah kite cemburu...

"mengape bukan aku yang bahagia???"korang cakap dalam hati korang....
tapi cube korang renungkan...seorang laki atau ex korang yang ikhlas datng nak bahagiakan korang..korang tolak...
bile die dah tak ade..baru korang menangis...
maaplah..korang menangis sampai air mata keluar darah pun..yang mati tak kan hidup semula...
tapi laki yang betul2 ikhlas terima korang...tapi korang abaikan...
then laki tu cari lain...tu pun korang tak yah la menyesal...sebab korang la yang buat keputusan camtu...
laki tu cume nak tunaikan kewajipan die iaitu berkahwin..tapi korang tak habis2 mintak mase..
sekarang amik la mase korang...menangis la puas2...

aku nak pesan satu jew...cinta ni umpama menunnggu bas...
jangan cari yang perfect,,,sebab mane ada manusia yang perfect di dunia ni...
carilah orang yang dapat tutupi kelemahan korang dengan kebaikannye..
carilah orang yang dapat terime kite seadanya...
dengarlah kate seoarang lelaki jika ia baik....sebab ingatlah laki ada 9 akal...
kiteorang dah pk jauh tuk korang sume...lau korang tak nak hargai....
korang jangan lah salahkan kami...

ingatlah....kite tak tahu pe terjadi pada harii esok....
jangan sampai orang yang tunggu korang sebab korang mintak mase...
dah tak ade lagi di dunia ini...

p/s....terasa sebak lak aku.....luahan hati ak lpas byk bnde2 sedih yg dh ak alami.=).


anda digalakkan berkongsi pendapat setelah membaca luahan hati saya ni...harap dapat bagi kesedaran pada kite same...


No comments:

Post a Comment

i promise don't leave u =)

i promise don't leave u   =)